Totalt antall sidevisninger

søndag 3. februar 2013

Min første Marius

Jeg har blitt påvirket av Mariusbølgen som har gått over landet lenge nå, så her kommer min først Marius også. Jeg har strikket dress med rundfelling. Synes det er praktisk med rundfelling eller raglan til de minste, blir mindre klumpete da. Heldress er enkelt å ta på og varmer hele kroppen. Jeg har ikke funnet et mønster som passet disse behovene så her er det regnet om, brukt flere mønste og satt sammen og resultatet er her.

 
 
 
 
Fakta:
Oppskrift:
Basisen for dressen er genser med rund sal fra Mariusboka. Jeg startet på ermene og strikket etter str 1 år og lengde til 2 år. Så strikket jeg beina etter nøstebarndressen, la opp masker etter størrelse tre år + to ekstra masker på hvert bein som fulgte med hele veien opp. Strikket dressen etter målene til to år. Satte sammen dress og ermer og fulgte fellingen til generen. Strikket tilslutt på knappestolpe og halskant. Str 2 år
Garn: Smart , bunnfarge muldvarpbrun, mønsterfarge hvit og halskant gråblå.
Totalt 396 g
Pinner 3 og 3,5

12 kommentarer:

  1. Kjempefin dress! Og rundfelling er kjekt til klær som skal under vinterdresser.

    SvarSlett
  2. Åh, den ble kjempefin vennen!!!!!

    SvarSlett
  3. Kjempefin Mariusdress! De er så fine i brunt og hvitt spesielt, og rundfelling er genialt i stedet for alternativet - sy på armene. En sikker vinner dette her:)

    SvarSlett
  4. Flott mariusdress! Og for en sjrmerende modell! :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefin dress og en herlig modell!
    Den er god å ha nå på kalde dager :)

    SvarSlett
  6. Marius er aldri feil :) Kjempe fin dress og ikke minst en flott gutt :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin dress og fargene var knallfine:-)

    SvarSlett
  8. Utrolig fin Marius og så søt gutt :O)
    Likte også fargene du hadde valgt!

    SvarSlett
  9. Veldig fin dress. Men må bare spørre, for jeg er litt grønn på strikking. Strikker du denne rundt og rundt for så å klippe opp åpning foran når du er ferdig? eller strikker du hele tiden frem og tilbake ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har strikket frem og tilbake fordi jeg ikke er noe glad i å klippe opp. Men det går fint ann å strikke rundt og klippe opp. Det er jo strikket kanter på i etterkant, så da går det fint å skjule oppklippingskanten da.
      Veldig fornøyd med dressen, kan anbefales:-)

      Slett
  10. Kjempefin dress, vakre fargar du har valt ut! Og så imponerande å setje saman frå her og der, då! Likte bloggen din, legg meg til som følgjer, eg!

    SvarSlett
  11. 이 멋진 블로그를 공유 해주셔서 감사합니다. 매우 영감과 도움이되었습니다. 계속해서 더 많은 아이디어를 공유하기를 바랍니다. 먹튀검증

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...